Monday, October 25, 2010

~promiseS~

And they say, never make a promise that you can never keep.

And looking back, there are so many promises that I had made to MYSELF had been broken.

Funny when you keep on saying that you should love yourself first to learn how to love anyone else. But you always know that falling in love, also mean that you will learn to love yourself more by wanted to be the best of yourself.

But then how can you say that you love yourself when you keep on breaking the promises that you made to yourself. Well you know how bad it feels when someone broke their promises but still you never feel sad when you had broke your own promise to the person who had been there ,still am and always will be-->yourself.

As for that,I'm writing these promises which some of it I had been said to myself so very earlier. And some of these are new as the result for this realization.ehhe

1) "Manusia bertindak mengikut apa yang dia mahu dan bukannya apa yang dia tahu."

Quote nih ak dapat dari buku yg ak baca. Tapi bila ak telek2 sebenarnya ak selalu sangat buat apa yang aku tahu dan bukannya apa yang aku mahu. Mungkin bukan selalu aku macam nih. Tapi kalau melibatkan perkara yang serius macam pelajaran, kerjaya dan sebagainya memang apa yang aku buat ialah mengikut sahaja apa yang aku tahu. Aku tutup rapat2 apa yang aku mahu sampai aku tersesat dalam mencari matlamat aku.Maka bila aku dah hbis kn 4 thun Grad dlm bidang yg aku tahu,aku dah buat keputusan untuk buat ap ayang aku mahu dan tak lagi terikat dengan apa yang aku tahu. Tapi nk mncari apa yang aku mahu memang teramat payah sebab aku dah terlalu lama tenggelam dengan apa yang aku tahu. Pencarian yang sukar tapi masih aku perjuangkan.Ini bukan kerja gila sebab aku mencari lebih dari yg aku mahu.Aku tak tamak.Tapi aku yakin dan mahu berusaha untuk dptkan kedua-duanya. Buat sesuatu yang tahap mahu dan tahu itu sama seiring ataupun mahu itu lebih dari apa yang aku tahu sebab aku tersangat sedar dengan adanya mahu, maka tahu akan datang sendiri.

To be continue..

No comments: