Saturday, July 18, 2009

Berubah~

Berubah?sanggup ke ak untuk berubah demi cinta?demi kasih dan sayang pada si dia yang tercinta, perlukah ak menukar apa yg diminta oleh si dia? Perubahan apa yang dimaksudkan? Bagi ak perubahan mestilah dilakukan bersama pengorbanan~dan bila perkataan cinta disebut,maka pengorbanan merupakan sesuatu yang sangat sinonim.maka disitu dh logic kalau dlam sebuah percintaan itu,menuntut perubahan yang meminta bersama pengorbanan dilakukan.


Selalu aku rasa macam takut untuk bercinta sebab ak takut akan hilang diri sndiri dalam mencari cinta dalam diri orang lain.aku takut ak hilang jati diri dalam mendapatkan sesuatu yang belum pasti.tapi orang kata,tiada cinta kalau kau tak hilang diri kau dalamnya.mungkin betul.Tapi untuk buktikan kenyataan tu,ak pasti dan yakin sekali bukan sesuatu yang mudah.


Aku seadr yang cinta menuntut pengorbanan dan perubahan.Banyak kawan aku yang mangakui mereka dah berubah bila mula mengenal alam cinta.Ak sendiri dah menjadi saksi betapa bezanya seorang sahabat sewaktu bersndiri dan bila sudah mula mempunyai cinta hati.dan bila aku mempersoalkan semua ini, ak di label ‘jeles’ dan ‘tidak memahami’ situasi dia sebagai seorng sahabat.


Entahlah,kadang-kadang ak jadi terlalu pelik dan keliru. Mereka kata kerana ak tidak berada dalam alam percintaan maka ak tidak akan faham kenapa mereka mau berubah. Dalam keliru,ak kagum dengan kuasa cinta.Yang x sedap,jadi enak.Yang busuk jadi wangi.saksi mata ini.dan disaat sang kekasih meminta km berubah untuk disesuaikan dengan dirinya,maka kau turutkan kerana kasih dan sayang serta kau katakan itu yang terbaik buatmu walau dalam hati rasa terkeliru.


Dan aku,hingga kini, ak tahu ak juga pasti berubah bila berhadapan denagn cinta.dan ak pasti ak akan hilang diri sndiri dalam cinta.tapi,apa yang ak harap,dlaam cinta itu juga ak akan ketemu diriku yang jauh lebih baik dari ak yang sebelumnya..Kerana seharusnya cinta itu membawa ke arah kebaikan..




No comments: